Tepebaşı İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü özel eğitime ihtiyacı olan 459 engelli öğrencinin okullara taşınması işi için ihale yaptı.

“Eskişehir İli Tepebaşı İlçesi Merkez Ve Merkeze Bağlı Mahalle Yerleşim Birimlerindeki 459 Özel Eğitime İhtiyacı Olan Öğrenci 30 Taşıma Merkezi Okul/Kuruma 85 Hat (Araç) İle 180 İş Günü Taşınması İşi” adı altındaki ihale 25 Ağustos 2023 tarihinde sabah 10.00’da Tepebaşı İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Toplantı Salonu’nda yapıldı. İhaleye 5 firma katıldı. 85 araçlık servis taşıma İhalesini en düşük teklifler veren iki firma kısım kısım kazandı. 28 Ağustos 2023 tarihinde kesinleşen ihale komisyonunca yayınlandı. Kamu İhale Kurumu (KİK) “Bütün Tekliflerin Alıma Ayrılan Ödeneğin/ Yaklaşık Maliyetin Çok Üzerinde Olması Nedeniyle”12 Eylül 2023 tarihinde bu ihaleyi iptal etti. Bu konuda yeni ihalenin 20-21 Eylül tarihlerinde yapılacağı öğrenildi. İhalenin iptal edilmesinden sonra da aynı firmalar taşıma işini yapıyor. Ancak bu konuda velilerden bana çok sayıda şikayet geldi. Çocuklarının servisler tarafından alınmadığını veya okullara 2-3 saat geç götürüldüklerine dair şikayetler geliyor.  Servis araçlarının bazılarının ‘S’ plakalı olmadığını ve özel rampalarının bulunmadığını belirttiler. İhale iptal edilmesine rağmen bu iki firma hangi şartlarda bu işi yapıyor? Doğrudan temin yöntemiyle yapılıyorsa Tepebaşı İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ihaleye katılan diğer firmalara davetiye gönderdi mi? İhaleye kazanan firmalardan birisi geçen yıl Kamu İhale Kurumu tarafından 1 yıl süreyle ihaleye girmesi yasak olduğu halde bu ihaleyi aldı mı? Geçen yılda öğrencilerin geç götürülmesi ve bazı günler götürülmemesi, özel eğitime ihtiyacı olan öğrencilere uygun olmayan koşullarda taşınması ile ilgili Tepebaşı İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne şikayetler geldi mi? Öğrencileri taşınan okul yöneticileri yönetmeliğe aykırı olan bu durumlarla ilgili tutanaklar tuttu mu? Tuttularsa bu konuda gerekli işlemler yapıldı mı? Şimdi gelelim iptal edilen ihalelerle ilgili yanıt bekleyen sorulara…

1-Tepebaşı İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından oluşturulan İhale Komisyonu ihale tarihinde verilen tekliflerin yaklaşık maliyetin üzerinde olduğunu bilmiyor muydu?

2-Eğer biliyorsa, bunun bir hatadan kaynaklandığını anladıysa tüm teklifler ilan edilmeden ihale neden iptal edilmedi?

3-Bu değerlendirmeler neticesinde sözleşmeler nasıl imzalandı?

4-Sözleşmeler imzalanırken Bakanlık onayı beklendi mi?

5-Hata yasal süreçler beklenirken fark edildiyse; okullar açılana kadar neden çözüm bulunmadı?

6-Eğer sözleşmeler imzalanıp, süreç devam ettiyse iptal edilen ihalenin taşınma işi neye göre yapıldı?

7-İhale iptal tarihinden sonraki günlerde taşıma yapıldı mı? Yapıldıysa neye göre yapıldı?

8-Taşıma işlemleri yönetmelik usul ve esaslarına uygunluğu denetlendi mi?

9-İhale Komisyonu yeterli kritere sahip kişilerden mi oluşmaktadır?

10-Bu ihale sonucuna göre firmalardan biri ya da birileri kayırıldı mı?

11-Kamu zarara uğratıldı mı?

12-Eskişehir İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nün bu yaşananlardan haberi var mı?

Velilerden gelen şikayetlere göre özel eğitime ihtiyacı olan öğrenciler geçen yıl ve bu yıl mağdur edilmiş. 20 Eylül’de yapılacak ihaleye diğer firmaların bu konuda hazırlığı olmadığı için aynı iki firma girecek. Şimdi bu firmalar, ‘diğerleri nasıl olsa giremeyecek’ diye 25 Ağustos’taki tekliflerinden daha yüksek teklif verirse ne olacak? Tepebaşı İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ve Kamu İhale Kurumu böyle bir durumda ne yapacak? (Bu konunun takipçisi olacağız) Eskişehir Valiliği ve İl Milli Eğitim Müdürlüğü Tepebaşı bölgesinde özel eğitime muhtaç çocukların taşınmasıyla ilgili servisleri sık sık denetlenmesini sağlamalıdır. Bu çocuklarımızın ve velilerimizin daha çok mağdur edilmelerine göz yummamalıdırlar…